Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR (Microsoft 365)
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest uzyskanie/rozszerzenie umiejętności efektywnego wykorzystania narzędzi dostępnych na platformie Microsoft 365 dla codziennej pracy działu HR. Uczestnicy poznają funkcje i możliwości wybranych aplikacji, a także nauczą się ich praktycznego zastosowania w różnorakich obszarach HR.
Program - 16h (dwa dni szkoleniowe 2x8h)
1. Wprowadzenie do Microsoft 365 w obszarze HR
- Ogólna prezentacja platformy Microsoft 365 – platforma zintegrowanych aplikacji do wykorzystania w codziennej pracy.
- Omówienie kluczowych narzędzi Microsoft 365 i ich zastosowania w dziale HR.
- Integracja Microsoft 365 z istniejącymi systemami HR – możliwości vs ograniczenia.
2. SharePoint – tworzenie i zarządzanie witrynami HR
- Tworzenie i konfigurowanie witryn SharePoint dla różnych obszarów działu HR – witryny komunikacyjne/zespołowe.
- Zarządzanie uprawnieniami witryn oraz dostępem do danych.
- Współpraca działu HR/pracowników nad dokumentami i projektami w SharePoint.
- Wykorzystanie bibliotek dokumentów i list danych do przechowywania różnorakich danych działu HR.
- Robotyzacja procesów SharePoint z wykorzystaniem Power Automate w dziale HR.
- Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.
3. Teams – efektywna komunikacja i współpraca działu HR
- Konfigurowanie i zarządzanie zespołami Teams dla różnych grup pracowników z perspektywy działu HR.
- Prowadzenie rozmów i spotkań online w Teams – praktyczne zastosowanie w/w narzędzia.
- Współpraca nad projektami/danymi w kanałach Teams.
- Udostępnianie i zarządzanie plikami w Teams z perspektywy działu HR.
- Integracja Teams z innymi narzędziami Microsoft 365 m.in. SharePoint.
- Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.
4. Forms – tworzenie formularzy i ankiet z perspektywy działu HR
- Tworzenie formularzy i ankiet online z wykorzystaniem Microsoft Forms na potrzeby działu HR.
- Dostosowywanie wyglądu i funkcjonalności formularzy – praktyczne porady.
- Udostępnianie formularzy i zbieranie danych od pracowników firmy.
- Analiza wyników ankiet i formularzy przez pracowników działu HR.
- Integracja Forms z innymi narzędziami Microsoft 365 m.in. Teams.
- Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.
5. Planner – tworzenie planów i zarządzanie zadaniami z perspektywy działu HR
- Tworzenie tablic zadań w aplikacji Planner dla działu HR czyli jak praktycznie pracować z zadaniami w Planerze.
- Dodawanie i zarządzanie zadaniami w Planerze.
- Monitorowanie postępów zadań i śledzenie terminów.
- Integracja Plannera z innymi narzędziami Microsoft 365.
- Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.
6. Microsoft Outlook/ToDo dla działu HR – najlepsze praktyki codziennego zastosowania
- Zarządzanie pocztą elektroniczną – organizacja skrzynek pocztowych, reguły, szablony, grupy emailowe itp.
- Wykorzystanie kalendarza Outlook do zarządzania szkoleniami, urlopami, spotkaniami i eventami organizowanymi przez dział HR.
- Współpraca nad kalendarzami i zadaniami zespołowymi działu HR.
- Wykorzystanie aplikacji ToDo do tworzenia indywidualnych list zadań i przypomnień w dziale HR.
- Integracja ToDo z Outlook dla lepszej organizacji pracy działu HR.
- Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.