Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR (Microsoft 365)

Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR (Microsoft 365)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest uzyskanie/rozszerzenie umiejętności efektywnego wykorzystania narzędzi dostępnych na platformie Microsoft 365 dla codziennej pracy działu HR. Uczestnicy poznają funkcje i możliwości wybranych aplikacji, a także nauczą się ich praktycznego zastosowania w różnorakich obszarach HR.

Program - 16h (dwa dni szkoleniowe 2x8h)

1. Wprowadzenie do Microsoft 365 w obszarze HR

  • Ogólna prezentacja platformy Microsoft 365 – platforma zintegrowanych aplikacji do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Omówienie kluczowych narzędzi Microsoft 365 i ich zastosowania w dziale HR.
  • Integracja Microsoft 365 z istniejącymi systemami HR – możliwości vs ograniczenia.

2. SharePoint – tworzenie i zarządzanie witrynami HR

  • Tworzenie i konfigurowanie witryn SharePoint dla różnych obszarów działu HR – witryny komunikacyjne/zespołowe.
  • Zarządzanie uprawnieniami witryn oraz dostępem do danych.
  • Współpraca działu HR/pracowników nad dokumentami i projektami w SharePoint.
  • Wykorzystanie bibliotek dokumentów i list danych do przechowywania różnorakich danych działu HR.
  • Robotyzacja procesów SharePoint z wykorzystaniem Power Automate w dziale HR.
  • Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.

3. Teams – efektywna komunikacja i współpraca działu HR

  • Konfigurowanie i zarządzanie zespołami Teams dla różnych grup pracowników z perspektywy działu HR.
  • Prowadzenie rozmów i spotkań online w Teams – praktyczne zastosowanie w/w narzędzia.
  • Współpraca nad projektami/danymi w kanałach Teams.
  • Udostępnianie i zarządzanie plikami w Teams z perspektywy działu HR.
  • Integracja Teams z innymi narzędziami Microsoft 365 m.in. SharePoint.
  • Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.

4. Forms – tworzenie formularzy i ankiet z perspektywy działu HR

  • Tworzenie formularzy i ankiet online z wykorzystaniem Microsoft Forms na potrzeby działu HR.
  • Dostosowywanie wyglądu i funkcjonalności formularzy – praktyczne porady.
  • Udostępnianie formularzy i zbieranie danych od pracowników firmy.
  • Analiza wyników ankiet i formularzy przez pracowników działu HR.
  • Integracja Forms z innymi narzędziami Microsoft 365 m.in. Teams.
  • Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.

5. Planner – tworzenie planów i zarządzanie zadaniami z perspektywy działu HR

  • Tworzenie tablic zadań w aplikacji Planner dla działu HR czyli jak praktycznie pracować z zadaniami w Planerze.
  • Dodawanie i zarządzanie zadaniami w Planerze.
  • Monitorowanie postępów zadań i śledzenie terminów.
  • Integracja Plannera z innymi narzędziami Microsoft 365.
  • Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.

6. Microsoft Outlook/ToDo dla działu HR – najlepsze praktyki codziennego zastosowania

  • Zarządzanie pocztą elektroniczną – organizacja skrzynek pocztowych, reguły, szablony, grupy emailowe itp.
  • Wykorzystanie kalendarza Outlook do zarządzania szkoleniami, urlopami, spotkaniami i eventami organizowanymi przez dział HR.
  • Współpraca nad kalendarzami i zadaniami zespołowymi działu HR.
  • Wykorzystanie aplikacji ToDo do tworzenia indywidualnych list zadań i przypomnień w dziale HR.
  • Integracja ToDo z Outlook dla lepszej organizacji pracy działu HR.
  • Praktyczne ćwiczenia z w/w tematów.

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!