Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
Efekty szkolenia
- Rozwój umiejętności coachingowych tj. aktywne słuchanie, zadawanie pytań otwartych i wspieranie rozwoju osobistego pracowników
- Skuteczniejsze zarządzanie rozwojem pracowników poprzez prowadzenie skutecznego procesu coachingowego i dostosowanie go do potrzeb i celów konkretnych pracowników
- Zwiększone zaangażowanie pracowników w swoją pracę i mają większą motywację do osiągania wyznaczonych celów i rozwijania swoich umiejętności
- Poprawa komunikacji i relacji interpersonalnych między menadżerami a pracownikami poprzez otwartą komunikację, zrozumienie potrzeb oraz wzajemne wsparcie
- Zwiększenie efektywności zespołu oraz osiągania lepszych wyników biznesowych
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do Coachingu Menadżerskiego
- Definicja i cele coachingu menadżerskiego
- Zrozumienie różnic między coachingiem a mentoringiem oraz szkoleniem
- Wyjaśnienie roli coacha menadżerskiego oraz różnicy między coachingiem a tradycyjnym stylem zarządzania
2. Rola i Umiejętności Coacha
- Omówienie roli coacha menadżerskiego w procesie rozwoju pracowników
- Kluczowe kompetencje coacha menadżerskiego – autodiagnoza
- Nauka technik aktywnego słuchania i zadawania pytań, feedback
- Rozwinięcie umiejętności budowania zaufania i wspierania rozwoju osobistego
3. Proces Coachingu Menadżerskiego
- Przedstawienie struktury procesu coachingowego
- Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu sesji coachingowych
- Techniki ustalania celów i monitorowania postępów
4. Diagnoza Potrzeb Rozwojowych
- Techniki diagnozowania potrzeb rozwojowych pracowników
- Wykorzystanie narzędzi oceny kompetencji i umiejętności
- Indywidualne i grupowe analizy potencjału rozwojowego pracowników
5. Planowanie Rozwoju
- Tworzenie spersonalizowanych planów rozwoju dla pracowników
- Określanie celów krótko- i długoterminowych
- Rozwijanie umiejętności planowania i priorytetyzacji działań rozwojowych
6. Monitorowanie Postępów i Ocena Efektywności
- Metody monitorowania postępów w realizacji planów rozwoju
- Praktyczne narzędzia oceny efektywności procesu coachingowego
- Skuteczne udzielanie feedbacku i wsparcia w trakcie procesu rozwoju
7. Integracja Coachingu z Zarządzaniem Rozwojem
- Rola coachingu menadżerskiego w strategicznym zarządzaniu rozwojem organizacyjnym
- Integracja procesów coachingowych z systemami oceny i zarządzania talentami
- Budowanie kultury organizacyjnej wspierającej rozwój i samokierowanie