Negocjacje w Urzędzie

Efekty szkolenia

  • Zdobycie umiejętności analizy sytuacji negocjacyjnej – różnych aspektów sytuacji negocjacyjnej tj. interesy stron, alternatywy oraz strefa porozumienia, co pozwoli im lepiej przygotować się do negocjacji
  • Rozwinięcie umiejętności komunikacji i perswazji – Uczestnicy będą potrafili skutecznie analizować potrzeby, komunikować swoje argumenty, prezentować swoje stanowisko oraz stosować techniki perswazji, co przyczyni się do osiągania lepszych wyników w negocjacjach
  • Opanowanie technik negocjacyjnych w trakcie negocjacji, tworzenie opcji, ustalanie kryteriów oraz budowanie relacji z drugą stroną, co umożliwi im skuteczne prowadzenie negocjacji
  • Zwiększenie umiejętności identyfikowania i rozwiązywania konfliktów w trakcie negocjacji w sposób konstruktywny, co pozwoli uniknąć impasów i osiągnąć porozumienie
  • Doskonalenie umiejętności analizy i oceny rezultatów negocjacji, wyciągania wniosków oraz wdrażanie doświadczenia w przyszłych negocjacjach

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do negocjacji w Urzędzie

  • Definicja negocjacji i ich znaczenie w pracy urzędowej
  • Różnice między negocjacjami w sektorze publicznym a prywatnym
  • Przygotowanie merytoryczne i psychologiczne do negocjacji

2. Proces negocjacji. Analiza sytuacji negocjacyjnej

  • Etapy negocjacji: przygotowanie, prezentacja, negocjacja, zamykanie rozmowy
  • Techniki analizy interesów, alternatyw i strefy porozumienia, identyfikacja celów i priorytetów w negocjacjach
  • Polityka dokonywania ustępstw

3. Komunikacja i perswazja w negocjacjach

  • Techniki skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Techniki wywierania wpływu i perswazji w negocjacjach
  • Znaczenie budowania zaufania i empatii w negocjacjach urzędowych
  • Techniki budowania pozytywnych relacji z partnerami negocjacji
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas negocjacji
  • Techniki utrzymania spokoju i koncentracji w trudnych sytuacjach

4. Techniki negocjacyjne

  • Strategie negocjacji: twarda, miękka i rzeczowa
  • Style negocjacyjne: kompromis, współpraca, unikanie, uleganie, rywalizacja
  • Techniki analizy potrzeb, tworzenia opcji, ustalania kryteriów
  • Ćwiczenia praktyczne – zastosowanie stylów, strategii i technik negocjacyjnych

5. Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji w negocjacjach

  • Identyfikacja typów konfliktów w negocjacjach urzędowych
  • Metody skutecznego rozwiązywania konfliktów i osiągania porozumienia
  • Budowanie porozumienia i kompromisów
  • Negocjacje z klientami niezadowolonymi
  • Negocjacje w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych

6. Analiza i ocena rezultatów negocjacji

  • Techniki analizy wyników negocjacji
  • Wyciąganie wniosków i doskonalenie umiejętności na przyszłość

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!