Planowanie i delegowanie zadań

Planowanie i delegowanie zadań

Efekty szkolenia

  • Efektywne zarządzanie czasem – profesjonalne planowanie swojego czasu oraz priorytetyzacji zadań, co przyczynia się do zwiększenia efektywności i skuteczności w wykonywaniu obowiązków
  • Skuteczne delegowanie obowiązków poprzez umiejętne wyznaczanie celów, przekazywanie odpowiednich instrukcji oraz monitorowanie postępów, co prowadzi do lepszego wykorzystania zasobów zespołu
  • Zwiększone zaangażowanie zespołu i wykorzystany potencjału całego zespołu, dzięki właściwemu planowaniu i delegowaniu zadań
  • Wzrost zaangażowania, motywacji i lojalności pracowników dzięki indywidualnemu podejściu Menadżera do każdego z pracowników
  • Poprawa efektywności i osiąganie celów poprzez umiejętne planowanie, wyznaczanie priorytetów i organizację czasu pracy

Program szkolenia

1. Definiowanie celów i ustalanie priorytetów

  • Uświadomienie znaczenia planowania w efektywnym zarządzaniu czasem i zadaniami
  • Przegląd technik związanych z definiowaniem celów
  • Przećwiczenie technik służących do skutecznego planowania celów krótko i długoterminowych
  • Omówienie metod priorytetyzacji obowiązków oraz tworzenia harmonogramów

2. Efektywność osobista w zarządzaniu czasem

  • Cztery generacje zarządzania czasem – o co właściwie chodziło Eisenhauerowi
  • Stosowanie platynowej zasady Pareto – koncentracja na fundamentach
  • Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą
  • Prawo Hofstadtera – miej się na baczności, bo będziesz wykonywał zadania dłużej, niż myślisz
  • Pozory bycia zajętym – różnice między wydajnością a produktywnością

3. Skuteczne planowanie działań a zarządzanie czasem

  • Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej
  • GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
  • Dobra organizacja dnia – czynniki gwarantujące sukces zawodowy
  • Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań – jak zarządzać wielozadaniowością
  • Najlepsze praktyki w planowaniu zadań

4. Techniki delegowania zadań

  • Wyjaśnienie procesu delegowania zadań, w tym identyfikacji odpowiednich zadań do delegacji
  • Zasady skutecznego delegowania, unikanie typowych błędów
  • Trening rozmów, których celem jest delegowanie zadań
  • Monitorowanie postępów, kontraktowanie z pracownikiem

5. Walka z pożeraczami czasu – zestaw praktycznych wskazówek

  • Moje pożeracze czasu. Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach
  • Główne dylematy w zarządzaniu czasem: zwlekanie, odkładanie spraw na później, przeciążenie informacjami, perfekcjonizm, telefonowanie

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!