MS Excel
Efekty szkolenia
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat interfejsu użytkownika programu Microsoft Excel, w tym pasków narzędzi, arkuszy roboczych i komórek. Nauczą się podstawowych funkcji, tj. wprowadzanie danych, formatowanie komórek, sortowanie i filtrowanie danych
- Szkolenie umożliwi uczestnikom naukę pracy z arkuszami danych, w tym wprowadzanie, edycję i usuwanie danych w komórkach. Uczestnicy nauczą się wykonywania podstawowych operacji matematycznych, takich jak sumowanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie
- Uczestnicy zdobędą umiejętności korzystania z zaawansowanych funkcji Excela, tj. funkcje arkusza, tworzenie formuł, analiza danych, tabeli przestawne i wykresy
- Szkolenie pomoże uczestnikom w optymalizacji pracy z dużymi zbiorami danych poprzez wykorzystanie narzędzi do filtrowania, sortowania, grupowania i analizy danych. Nauczą się technik organizacji danych i efektywnego zarządzania nimi w celu szybkiego odnajdywania potrzebnych informacji
- Uczestnicy uzyskają umiejętności tworzenia zaawansowanych analiz, raportów i wykresów, które pomogą w podejmowaniu decyzji biznesowych. Szkolenie umożliwi zrozumienie procesu tworzenia profesjonalnych raportów i prezentacji opartych na danych z programu Excel
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do interfejsu użytkownika Excela
- Omówienie elementów interfejsu, takich jak paski narzędzi, menu, arkusze i komórki
- Wyjaśnienie funkcji podstawowych elementów interfejsu i ich zastosowania
2. Podstawowe operacje arkuszowe
- Nauka wprowadzania, edytowania i formatowania danych w komórkach
- Tworzenie prostych obliczeń za pomocą funkcji i formuł
- Praca z arkuszami: dodawanie, usuwanie, przemieszczanie, kopiowanie arkuszy
3. Zaawansowane funkcje i formuły
- Wykorzystanie funkcji statystycznych, matematycznych i logicznych do analizy danych
- Tworzenie własnych formuł i funkcji, używanie adresowania komórek w formułach
4. Analiza danych i wizualizacja
- Sortowanie i filtrowanie danych
- Tworzenie wykresów i grafik, w tym wykresy kolumnowe, liniowe, kołowe itp.
- Formatowanie i dostosowywanie wykresów, dodawanie tytułów i etykiet
5. Zaawansowane funkcje i narzędzia
- Analiza tabel przestawnych: tworzenie, formatowanie, filtrowanie danych
- Używanie zaawansowanych narzędzi analizy, takich jak Solver, Data Analysis ToolPak
- Tworzenie makr i automatyzacja zadań za pomocą VBA (Visual Basic for Applications)