MS Excel

Efekty szkolenia

  • Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat interfejsu użytkownika programu Microsoft Excel, w tym pasków narzędzi, arkuszy roboczych i komórek. Nauczą się podstawowych funkcji, tj. wprowadzanie danych, formatowanie komórek, sortowanie i filtrowanie danych
  • Szkolenie umożliwi uczestnikom naukę pracy z arkuszami danych, w tym wprowadzanie, edycję i usuwanie danych w komórkach. Uczestnicy nauczą się wykonywania podstawowych operacji matematycznych, takich jak sumowanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności korzystania z zaawansowanych funkcji Excela, tj. funkcje arkusza, tworzenie formuł, analiza danych, tabeli przestawne i wykresy
  • Szkolenie pomoże uczestnikom w optymalizacji pracy z dużymi zbiorami danych poprzez wykorzystanie narzędzi do filtrowania, sortowania, grupowania i analizy danych. Nauczą się technik organizacji danych i efektywnego zarządzania nimi w celu szybkiego odnajdywania potrzebnych informacji
  • Uczestnicy uzyskają umiejętności tworzenia zaawansowanych analiz, raportów i wykresów, które pomogą w podejmowaniu decyzji biznesowych. Szkolenie umożliwi zrozumienie procesu tworzenia profesjonalnych raportów i prezentacji opartych na danych z programu Excel

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do interfejsu użytkownika Excela

  • Omówienie elementów interfejsu, takich jak paski narzędzi, menu, arkusze i komórki
  • Wyjaśnienie funkcji podstawowych elementów interfejsu i ich zastosowania

2. Podstawowe operacje arkuszowe

  • Nauka wprowadzania, edytowania i formatowania danych w komórkach
  • Tworzenie prostych obliczeń za pomocą funkcji i formuł
  • Praca z arkuszami: dodawanie, usuwanie, przemieszczanie, kopiowanie arkuszy

3. Zaawansowane funkcje i formuły

  • Wykorzystanie funkcji statystycznych, matematycznych i logicznych do analizy danych
  • Tworzenie własnych formuł i funkcji, używanie adresowania komórek w formułach

4. Analiza danych i wizualizacja

  • Sortowanie i filtrowanie danych
  • Tworzenie wykresów i grafik, w tym wykresy kolumnowe, liniowe, kołowe itp.
  • Formatowanie i dostosowywanie wykresów, dodawanie tytułów i etykiet

5. Zaawansowane funkcje i narzędzia

  • Analiza tabel przestawnych: tworzenie, formatowanie, filtrowanie danych
  • Używanie zaawansowanych narzędzi analizy, takich jak Solver, Data Analysis ToolPak
  • Tworzenie makr i automatyzacja zadań za pomocą VBA (Visual Basic for Applications)

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!