Negocjacje - podstawowe​

Efekty szkolenia

  • Zdobycie podstawowej wiedzy na temat negocjacji dot. procesu negocjacji, włączając w to kluczowe terminy tj. lista interesów, BATNA itp. oraz style i strategie negocjacyjne
  • Nauczenie się profesjonalnego przygotowania do negocjacji – budowanie arkusza negocjacyjnego, co wpływa na uzyskania lepszego wyniku w negocjacjach
  • Rozwój umiejętności praktycznych negocjacyjnych poprzez symulacje negocjacji, co pozwoli uczestnikom na rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych w bezpiecznym środowisku
  • Doskonalenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, co jest kluczowe podczas negocjacji w celu budowania zaufania, znalezienia wspólnego języka
  • Opanowanie technik radzenia sobie z konfliktami oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas negocjacji, co pozwoli na skuteczniejsze osiąganie porozumienia
  • Zwiększenie pewności siebie w negocjacjach oraz umiejętność świadomego wykorzystania strategii negocjacyjnych w różnych sytuacjach

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do negocjacji

  • Definicja negocjacji i ich znaczenie w życiu zawodowym i prywatnym
  • Omówienie podstawowych pojęć związanych z negocjacjami
  • Identyfikacja różnych rodzajów negocjacji
  • Etapy procesu negocjacyjnego, od rozpoczęcia do finalizacji

2. Przygotowanie merytoryczne do negocjacji

  • Zbieranie informacji i analiza sytuacji przed negocjacjami
  • Analiza i planowanie celów i strategii przed negocjacjami
  • Polityka dokonywania ustępstw
  • Określanie strefy porozumienia oraz minimalnego poziomu akceptowalnego

3. Techniki negocjacyjne

  • Techniki negocjacyjne (dobry i zły policjant, wyższa instancja, blef i jego rola w negocjacjach)
  • Triki, oddziaływujące na emocje partnerów negocjacyjnych
  • Triki, oddziaływujące na potrzeby psychologiczne Klientów (zysk, bezpieczeństwo etc.)
  • Praktyczne ćwiczenia, podczas których uczestnicy zastosują różne techniki negocjacyjne w symulowanych sytuacjach negocjacyjnych

4. Komunikacja i budowanie relacji

  • Rodzaje pytań i techniki aktywnego słuchania w negocjacjach
  • Techniki wywierania wpływu i budowanie skutecznej argumentacji
  • Doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej, w tym budowania zaufania, empatii

5. Radzenie Sobie z trudnościami w negocjacjach

  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnościami i oporem w negocjacjach
  • Techniki rozwiązywania konfliktów i negocjacji w sytuacjach kryzysowych
  • Budowanie zaufania i budowanie długotrwałych relacji

6. Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków

  • Symulacje negocjacji w różnych scenariuszach
  • Analiza przypadków i dyskusje grupowe
  • Feedback i refleksja nad własnymi doświadczeniami

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!