Lean Management

Lean Management​

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie koncepcji Lean Management oraz podstawowych zasad i narzędzi z nią związanych tj. eliminacja marnotrawstwa, ciągłe doskonalenie i wartość dla klient
  • Doskonalenie procesów i usprawnienie działania organizacji. Uczestnicy uczą się identyfikować i eliminować marnotrawstwo w procesach biznesowych oraz wdrażać skuteczne narzędzia i techniki Lean w celu poprawy efektywności i wydajności organizacji
  • Rozwój umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów w procesach biznesowych oraz stosowania metodologii Lean do ich rozwiązywania, co prowadzi do bardziej efektywnego działania organizacji
  • Poprawa jakości produktów i usług poprzez eliminację zbędnych kroków, skupienie się na potrzebach klienta
  • Budowanie kultury ciągłego doskonalenia i zaangażowanie pracowników, co prowadzi do zaangażowania pracowników w identyfikację problemów i poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, poprawiając tym samym wyniki organizacji

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do Lean Management

  • Omówienie podstawowych koncepcji Lean Management, w tym pochodzenia, celów i podstawowych zasad
  • Przedstawienie historii i ewolucji Lean Management oraz jej zastosowań w różnych sektorach przemysłu i branżach usługowych

2. Eliminacja marnotrawstwa (waste)

  • Szczegółowe omówienie siedmiu rodzajów marnotrawstwa według Lean: nadprodukcja, oczekiwanie, transport, nadmiernej obróbki, nadmiernej ilości zapasów, nadmiernego ruchu oraz wad i niedociągnięć
  • Praktyczne przykłady i ćwiczenia dotyczące identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa w procesach biznesowych

3. Wartość dla klienta (value)

  • Wyjaśnienie koncepcji wartości dodanej dla klienta i sposobów, w jaki Lean Management postrzega i doskonali procesy w celu zapewnienia tej wartości
  • Techniki identyfikacji i zrozumienia potrzeb klienta oraz wykorzystanie ich do projektowania i doskonalenia procesów

4. Ciągłe doskonalenie (continuous improvement)

  • Omówienie filozofii ciągłego doskonalenia oraz zasad planowania, wykonywania, sprawdzania i dostosowywania (PDCA – Plan-Do-Check-Act)
  • Przedstawienie narzędzi i technik wspierających ciągłe doskonalenie, takich jak Kaizen, 5S, wartość strumienia (Value Stream Mapping) itp

5. Kultura Lean w organizacji

  • Budowanie kultury organizacyjnej opartej na zasadach Lean, promującej zaangażowanie pracowników, ciągłe doskonalenie i eliminację marnotrawstwa
  • Wskazówki dotyczące wdrażania Lean Management w organizacji oraz rozwiązywania potencjalnych wyzwań i przeszkód

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!