Efektywna komunikacja
Efekty szkolenia
- Zwiększenie świadomości uczestników na temat różnych stylów komunikacji i ich wpływu na relacje interpersonalne
- Zapoznanie z kluczowymi umiejętnościami komunikacyjnymi, takimi jak słuchanie aktywne, wyrażanie klarownych myśli i empatia
- Doskonalenie umiejętności werbalnego i niewerbalnego przekazu informacji w sposób zrozumiały i przekonujący
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i konfliktami w trakcie komunikacji
- Budowanie zaufania i budowanie pozytywnych relacji poprzez skuteczną komunikację
- Świadomość i eliminacja barier komunikacyjnych, takich jak stereotypy, uprzedzenia
- Rozumienie sensu udzielania i odbierania w sposób właściwy feedbacku
- Wypracowanie asertywnej postawy w relacjach z innymi
Program szkolenia
1. Podstawy komunikacji interpersonalnej
- Istota skutecznej komunikacji – proces komunikacji
- Komunikacja werbalna vs. niewerbalna – język ciała
- Przekazanie podstawowych zasad jasnego i skutecznego przekazywania informacji
2. Umiejętność aktywnego słuchania
- Techniki aktywnego słuchania i zrozumienia potrzeb rozmówcy
- Słuchanie aktywne i empatyczne
- Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozwinięcie umiejętności empatycznego słuchania
3. Budowanie zaufania i pozytywnych relacji
- Elementy budowania zaufania
- Techniki budowania pozytywnych relacji interpersonalnych
- Znaczenie autentyczności w komunikacji
4. Asertywna komunikacja
- Wyrażanie myśli i uczuć w sposób klarowny i konstruktywny
- Definicja asertywności i jej różnice w porównaniu do agresji i uległości
- Techniki asertywnego wyrażania swoich potrzeb i poglądów, zdania
- Konstrukcja i sens feedbacku – udzielanie i odbieranie
5. Rozwiązywanie konfliktów
- Rozpoznawanie i metody rozwiązywania konfliktów
- Techniki konstruktywnego konfrontowania
- Negocjacja i kompromis jako narzędzia rozwiązywania konfliktów
- Radzenie sobie z konfliktami w sposób asertywny
6. Komunikacja w różnych kontekstach
- Przygotowanie i przeprowadzenie skutecznych prezentacji
- Prowadzenie efektywnych rozmów/ spotkań z zespołem
- Spotkania biznesowe – etykieta w biznesie