Efektywna komunikacja

Efekty szkolenia

  • Zwiększenie świadomości uczestników na temat różnych stylów komunikacji i ich wpływu na relacje interpersonalne
  • Zapoznanie z kluczowymi umiejętnościami komunikacyjnymi, takimi jak słuchanie aktywne, wyrażanie klarownych myśli i empatia
  • Doskonalenie umiejętności werbalnego i niewerbalnego przekazu informacji w sposób zrozumiały i przekonujący
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i konfliktami w trakcie komunikacji
  • Budowanie zaufania i budowanie pozytywnych relacji poprzez skuteczną komunikację
  • Świadomość i eliminacja barier komunikacyjnych, takich jak stereotypy, uprzedzenia
  • Rozumienie sensu udzielania i odbierania w sposób właściwy feedbacku
  • Wypracowanie asertywnej postawy w relacjach z innymi 

Program szkolenia

1. Podstawy komunikacji interpersonalnej

  • Istota skutecznej komunikacji – proces komunikacji
  • Komunikacja werbalna vs. niewerbalna – język ciała
  • Przekazanie podstawowych zasad jasnego i skutecznego przekazywania informacji

2. Umiejętność aktywnego słuchania

  • Techniki aktywnego słuchania i zrozumienia potrzeb rozmówcy
  • Słuchanie aktywne i empatyczne
  • Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozwinięcie umiejętności empatycznego słuchania

3. Budowanie zaufania i pozytywnych relacji

  • Elementy budowania zaufania
  • Techniki budowania pozytywnych relacji interpersonalnych
  • Znaczenie autentyczności w komunikacji

4. Asertywna komunikacja

  • Wyrażanie myśli i uczuć w sposób klarowny i konstruktywny
  • Definicja asertywności i jej różnice w porównaniu do agresji i uległości
  • Techniki asertywnego wyrażania swoich potrzeb i poglądów, zdania
  • Konstrukcja i sens feedbacku – udzielanie i odbieranie

5. Rozwiązywanie konfliktów

  • Rozpoznawanie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Techniki konstruktywnego konfrontowania
  • Negocjacja i kompromis jako narzędzia rozwiązywania konfliktów
  • Radzenie sobie z konfliktami w sposób asertywny

6. Komunikacja w różnych kontekstach

  • Przygotowanie i przeprowadzenie skutecznych prezentacji
  • Prowadzenie efektywnych rozmów/ spotkań z zespołem
  • Spotkania biznesowe – etykieta w biznesie

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!