Reklamacje - aspekty prawne i psychologiczne​

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie aspektów prawnych związanych z reklamacjamipraw i obowiązków klienta oraz przedsiębiorcy w kontekście reklamacji. Uczestnicy zapoznają się z procedurami rozpatrywania reklamacji, przepisami dotyczącymi gwarancji oraz regulacjami prawno-konsumenckimi obowiązującymi w danej jurysdykcji
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie z reklamacjami w sposób profesjonalny. Szkolenie skupi się na doskonaleniu umiejętności obsługi klienta w sytuacjach reklamacyjnychempatyczną komunikację, umiejętność rozpoznawania i analizy potrzeb klienta oraz skuteczne zarządzanie konfliktami
  • Zapobieganie eskalacji reklamacji i budowanie zaufania klienta poprzez właściwą komunikację, szybkie reagowanie na sygnały niezadowolenia klienta oraz proaktywne podejście do rozwiązywania problemów
  • Zdolność do radzenia sobie z emocjonalnymi aspektami reklamacji. Uczestnicy nauczą się technik utrzymania spokoju i profesjonalizmu w sytuacjach konfliktowych oraz budowania pozytywnej relacji z klientem, pomimo niezadowolenia

  • Efektem uczestnictwa w szkoleniu będzie zdolność uczestników do identyfikacji obszarów wymagających poprawy w procesach obsługi reklamacji w firmie oraz proponowanie skutecznych rozwiązań usprawniających ten proces

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do reklamacji

  • Definicja pojęcia reklamacji oraz jej znaczenie dla relacji z klientem i wizerunku firmy
  • Omówienie różnych rodzajów reklamacji, w tym reklamacji jakościowych, gwarancyjnych oraz dotyczących niewłaściwego wykonania usługi

2. Aspekty prawne związane z reklamacjami

  • Zapoznanie uczestników z istotnymi przepisami prawa konsumenckiego, cywilnego oraz prawa gospodarczego dotyczącymi reklamacji
  • Omówienie praw konsumenta, w tym prawa do reklamacji, gwarancji, zwrotu towaru oraz sposobów dochodzenia roszczeń

3. Psychologiczne aspekty obsługi reklamacji

  • Analiza psychologicznych mechanizmów działających w procesie reklamacji tj. frustracja klienta, obniżenie zaufania czy negatywne emocje
  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych związanych z obsługą reklamacji, włączając w to umiejętność empatycznego słuchania, wyrażania zrozumienia i radzenia sobie z konfliktem

4. Techniki radzenia sobie z reklamacjami

  • Poznanie technik radzenia sobie z reklamacjami, obejmujące diagnozowanie problemów, negocjacje, budowanie zaufania oraz tworzenie pozytywnego doświadczenia klienta

5. Ćwiczenia praktyczne, scenariusze i symulacje

  • Zapobieganie reklamacjom i budowanie lojalności klienta. Przećwiczenie strategii zapobiegania reklamacjom
  • Trening praktyczny rozmów reklamacyjnych w różnych aspektach

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!