Wczoraj kolega, dziś przełożony
Efekty szkolenia
- Zrozumienie nowej roli, wymagań i oczekiwań związanych z przekształceniem się z roli kolegi na rolę przełożonego – Uczestnicy stają się świadomi nowych obowiązków oraz sposobów zarządzania zespołem
- Rozwinięcie umiejętności budowania i zarządzania relacjami – Uczestnicy nauczą się jak utrzymać równowagę między profesjonalizmem a utrzymaniem zdrowych relacji osobistych
- Nabycie umiejętności komunikacji w nowej roli – Program pomaga Uczestnikom w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami tj. udzielanie konstruktywnej krytyki czy delegowanie zadań
- Zrozumienie potencjalnych konfliktów i trudności, jakie mogą wyniknąć ze zmiany roli z kolegi na przełożonego. Szkolenie pomaga w identyfikowaniu i rozwiązywaniu tych problemów
- Rozwój umiejętności przywódczych tj. motywowanie zespołu, podejmowanie decyzji czy rozwijanie potencjału pracowników. Dzięki temu stają się bardziej efektywnymi liderami w swojej nowej roli
Program szkolenia
1. Zrozumienie nowej roli
- Definicja roli menedżera i oczekiwania wobec niej
- Omówienie różnic między rolą kolegi a rolą przełożonego
- Wyjaśnienie nowych obowiązków i odpowiedzialności związanych z rolą przełożonego
2. Budowanie relacji w nowej roli
- Budowanie autorytetu szefa i asertywna postawa
- Rozwinięcie umiejętności budowania i utrzymywania relacji z byłymi kolegami, teraz podwładnymi
- Umiejętność wyznaczania granic szefowskich
3. Komunikacja i budowanie zespołu
- Budowanie efektywnej komunikacji zespołowej
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych (pozytywnych i negatywnych)
- Promowanie otwartej komunikacji i współpracy w zespole
- Kultywowanie atmosfery wzajemnego szacunku i wsparcia
4. Kluczowe funkcje menadżera
- Planowanie celów i wyznaczanie priorytetów – techniki
- Delegowanie zadań i monitorowanie zadań
- Motywowanie pracowników (finansowe i pozafinansowe)
- Rozliczanie z efektów pracy
5. Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji
- Identyfikacja potencjalnych konfliktów wynikających ze zmiany roli
- Szkolenie w rozwiązywaniu konfliktów w sposób konstruktywny i efektywny
- Ćwiczenie metod radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menadżerskimi