Wczoraj kolega, dzisiaj przełożony

Wczoraj kolega, dziś przełożony

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie nowej roli, wymagań i oczekiwań związanych z przekształceniem się z roli kolegi na rolę przełożonego – Uczestnicy stają się świadomi nowych obowiązków oraz sposobów zarządzania zespołem
  • Rozwinięcie umiejętności budowania i zarządzania relacjami – Uczestnicy nauczą się jak utrzymać równowagę między profesjonalizmem a utrzymaniem zdrowych relacji osobistych
  • Nabycie umiejętności komunikacji w nowej roli – Program pomaga Uczestnikom w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami tj. udzielanie konstruktywnej krytyki czy delegowanie zadań
  • Zrozumienie potencjalnych konfliktów i trudności, jakie mogą wyniknąć ze zmiany roli z kolegi na przełożonego. Szkolenie pomaga w identyfikowaniu i rozwiązywaniu tych problemów
  • Rozwój umiejętności przywódczych tj. motywowanie zespołu, podejmowanie decyzji czy rozwijanie potencjału pracowników. Dzięki temu stają się bardziej efektywnymi liderami w swojej nowej roli

Program szkolenia

1. Zrozumienie nowej roli

  • Definicja roli menedżera i oczekiwania wobec niej
  • Omówienie różnic między rolą kolegi a rolą przełożonego
  • Wyjaśnienie nowych obowiązków i odpowiedzialności związanych z rolą przełożonego

2. Budowanie relacji w nowej roli

  • Budowanie autorytetu szefa i asertywna postawa
  • Rozwinięcie umiejętności budowania i utrzymywania relacji z byłymi kolegami, teraz podwładnymi
  • Umiejętność wyznaczania granic szefowskich

3. Komunikacja i budowanie zespołu

  • Budowanie efektywnej komunikacji zespołowej
  • Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych (pozytywnych i negatywnych)
  • Promowanie otwartej komunikacji i współpracy w zespole
  • Kultywowanie atmosfery wzajemnego szacunku i wsparcia

4. Kluczowe funkcje menadżera

  • Planowanie celów i wyznaczanie priorytetów – techniki
  • Delegowanie zadań i monitorowanie zadań
  • Motywowanie pracowników (finansowe i pozafinansowe)
  • Rozliczanie z efektów pracy

5. Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji

  • Identyfikacja potencjalnych konfliktów wynikających ze zmiany roli
  • Szkolenie w rozwiązywaniu konfliktów w sposób konstruktywny i efektywny
  • Ćwiczenie metod radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menadżerskimi

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!