Nowoczesne techniki sprzedaży​

Efekty szkolenia

  • Zwiększona wiedza o nowoczesnych technikach sprzedaży stosowanych w dzisiejszym środowisku biznesowym, włączając w to techniki sprzedaży internetowej, sprzedaży opartej na danych, czy sprzedaży relacyjnej
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych, w tym słuchania aktywnego, zadawania skutecznych pytań, budowania zaufania oraz argumentacji sprzedażowej
  • Doskonalenie umiejętności negocjacyjnych, skutecznego stosowania technik negocjacyjnych oraz  identyfikacji potrzeb klienta, rozwiązywania zastrzeżeń i zarządzania trudnymi sytuacjami w trakcie negocjacji
  • Opanowanie narzędzi sprzedażowych tj. CRM, systemy raportowania sprzedaży, czy platformy e-commerce, które wspierają skuteczną pracę handlowców
  • Efektem uczestnictwa w szkoleniu będzie poprawa efektywności pracy handlowców oraz zwiększenie rezultatów sprzedażowych poprzez wykorzystanie nowoczesnych technik i narzędzi sprzedażowych

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do nowoczesnych technik sprzedaży

  • Omówienie kluczowych zmian w zachowaniach i oczekiwaniach klientów oraz sposobach reagowania na te zmiany przez sprzedawców
  • Analiza dostępnych modeli sprzedaży na rynku – wady i zalety
  • Definicja nowoczesnych technik sprzedaży i ich roli w dzisiejszym rynku

2. Znajomość klienta i analiza potrzeb

  • Nauka technik analizy klienta i segmentacji rynku w celu lepszego dopasowania oferty do potrzeb klientów
  • Praktyczne warsztaty dotyczące wykorzystania danych demograficznych, behawioralnych i psychograficznych do budowania profilu idealnego klienta

3. Komunikacja i budowanie relacji

  • Doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji, w tym budowania zaufania i empatii, rodzajów pytań i technik aktywnego słuchania
  • Szkolenie w zakresie budowania trwałych relacji z klientami poprzez świadczenie wartości dodanej i profesjonalną obsługę

4. Techniki negocjacyjne i rozwiązywanie problemów

  • Przegląd trudnych sytuacji w procesie sprzedaży i negocjacji
  • Przedstawienie wybranych technik negocjacyjnych i radzenia sobie z zastrzeżeniami
  • Ćwiczenia praktyczne dotyczące skutecznych technik negocjacyjnych tj. poszukiwanie rozwiązań win-win i radzenie sobie z obiekcjami klientów

5. Wykorzystanie narzędzi i technologii sprzedażowych

  • Omówienie najnowszych narzędzi i technologii wspierających sprzedaż, takich jak CRM, analiza danych, automatyzacja czy chatboty
  • Obsługa narzędzi i wykorzystaniu ich potencjału do zwiększenia efektywności procesu sprzedażowego

6. Doskonalenie umiejętności po sprzedaży

  • Analiza wyników sprzedażowych i identyfikacja obszarów do doskonalenia oraz planowanie działań korygujących w celu osiągnięcia wyznaczonych celów sprzedażowych
  • Metody obsługi reklamacji, budowania lojalności klienta
  • Ćwiczenia praktyczne dotyczące budowania relacji z klientami po sprzedaży i utrzymywania kontaktu z nimi

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!