Motywowanie i ocena pracowników

Celem szkolenia jest uświadomienie Uczestnikom, że w dzisiejszych czasach, charakteryzujących się wszechobecną informacją i błyskawicznymi zmianami, praca zespołowa pozostaje jedynym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej, która w znacznej mierze jest niewykorzystywana.

Gdy mówimy o pomaganiu ludziom w osiąganiu motywacji, pełnego zaangażowania i spełnienia zawodowego, nic nie jest ważniejsze niż praca zespołowa. Dzieje się tak dlatego, iż ludzie, którzy ufają członkom swojego zespołu, otwarcie się komunikują, angażują się, biorąc odpowiedzialność zarówno za swoje wyniki, jak i wyniki zespołu, będą osiągać lepsze rezultaty pracy przy większym poczuciu sukcesu.

Cele szkolenia

  • Zapoznanie Uczestników z procesem motywowania pracowników oraz z identyfikacją różnych czynników motywacyjnych. Uczestnicy będą uczyć się rozpoznawać potrzeby i aspiracje pracowników oraz sposoby ich skutecznego motywowania.
  • Rozwinięcie umiejętności komunikacji motywacyjnej, która obejmuje wyrażanie uznania, motywowanie do osiągania celów oraz budowanie pozytywnej atmosfery pracy. Uczestnicy będą ćwiczyć umiejętność wyrażania docenienia w sposób skuteczny i autentyczny.
  • Nauczenie różnych technik i strategii motywowania zespołu. Uczestnicy będą rozwijać umiejętności stosowania pozytywnego wzmacniania, dawania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz budowania zaufania i lojalności wśród pracowników.
  • Promowanie kultury organizacyjnej, która opiera się na docenianiu i motywowaniu pracowników. Uczestnicy będą uczyć się budować atmosferę wzajemnego szacunku, współpracy i uznania, co przyczyni się do zwiększenia zaangażowania i satysfakcji pracowników.
  • Poprzez rozwój umiejętności motywowania i doceniania pracowników zwiększenie efektywności zarządzania zespołem oraz osiąganie lepszych wyników organizacyjnych. Uczestnicy będą uczyć się budować silne relacje z pracownikami, identyfikować ich talenty i umiejętności oraz wspierać ich w osiąganiu sukcesów.

Program szkolenia

1. Potrzeby psychologiczne w zarządzaniu i motywowaniu

Piramida Maslowa

  • Hierarchiczność potrzeb.
  • Wynikowość potrzeb.

Formuła Herzberga

  • Czynniki higieny – ich brak obniża motywację.
  • Motywatory – ich obecność podnosi motywację.
  • Teoria potrzeb psychologicznych pracowników: zysk, bezpieczeństwo, wygoda i prestiż.

2. Motywowanie kierunkowe, czyli motywowanie na poziomie codziennych rozmów

  • Wzmacnianie pożądanych zachowań.
  • Dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników.
    • Wzmacnianie uczenia.
    • Wzmacnianie odporności na porażki.
    • Wzmacnianie samodzielności.
    • Wzmacnianie dzielenia się wiedzą.

3. Dobór technik motywacyjnych do potrzeb i priorytetów pracowników.

  • RMP, czyli 16 motywatorów w profilu motywacyjnym Reissa.
  • Techniki efektywnej komunikacji, delegowania i motywowania w oparciu o koncepcję RMP.
  • Model Deciego i Ryana, czyli trzy poziomy osiągania motywacji wewnętrznej.
  • Formuła Herzberga, czyli menedżer może mieć w zespole pracownika zadowolonego i zdemotywowanego, albo niezadowolonego i zmotywowanego. Jak ich rozpoznać?
  • Dostosowanie motywatorów do generacji pracownika oraz wiodących potrzeb psychologicznych

4. Empowerment – w jaki sposób kreować zaangażowanie?

  • Kwestionariusz Q12 Galupa w celu budowania zaangażowania.
  • Kreowanie zaangażowania poprzez 6. Pytań M. Pantalona.
  • Zdefiniowanie celów w kontekście zwiększania wskaźnika zaangażowania pracowników, pola wpływu oraz roli lidera.
  • Model 3E – czyli komunikowanie skoncentrowane na zaangażowaniu.

5. Sposoby kreowania kultury doceniania w zespole

  • Czym jest kultura doceniania?
  • Jakie korzyści osiągamy dzięki kreowaniu kultury doceniania?
  • Podejście „pracownicy przychodzą do Firmy, a odchodzą od szefa” czyli rola menedżera w zakresie budowania poczucia docenienia.
  • Indywidualne spotkania z pracownikami – docenianie.
  • Chwalenie na forum podczas spotkań zespołu.
  • Koncentracja czasu i uwagi.

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!