Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy

Zarządzanie zmianami oraz sprawne ich wdrażanie stało się kluczowym wymogiem funkcjonowania każdej organizacji. Prezentowane szkolenie przybliża nie tylko samą metodykę projektowania i wdrażania zmiany, ale także uczy, w jaki sposób radzić sobie z oporem pracowników wobec zmian.

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z aktualnymi trendami i zmianami zachodzącymi na rynku pracy. Uczestnicy będą uczyć się identyfikować kluczowe czynniki wpływające na rynek pracy oraz prognozować przyszłe tendencje i wyzwania.
  • Uczestnicy będą analizować potencjalne konsekwencje zmian dla struktury organizacyjnej, kultury pracy, zasobów ludzkich oraz strategii biznesowej. Zrozumienie, w jaki sposób zmiany na rynku pracy mogą wpływać na ich organizację.
  • Rozwinięcie umiejętności adaptacyjnych, które są niezbędne do skutecznego zarządzania zmianami na rynku pracy. Uczestnicy będą uczyć się elastycznego podejścia do zmian, szybkiego reagowania na nowe wyzwania oraz dostosowywania strategii i planów działania.
  • Rozwinięcie umiejętności tworzenia efektywnych strategii zarządzania zmianami. Uczestnicy będą uczyć się planować i wdrażać procesy zmiany, angażować interesariuszy oraz monitorować postępy i skutki zmian.
  • Poprzez szkolenie, promowana będzie idea budowania kultury organizacyjnej, która sprzyja adaptacji i innowacji. Uczestnicy będą uczyć się budować atmosferę otwartości, zaufania i współpracy, co przyczyni się do zwiększenia zdolności organizacji do skutecznego radzenia sobie ze zmianami.
  • Rozwijanie umiejętności wspierania pracowników w procesie zmian. Uczestnicy będą uczyć się komunikować zmiany, motywować pracowników do zaangażowania oraz udzielać wsparcia i pomocy w adaptacji do nowych warunków pracy.

Program szkolenia

Zobacz również ramowy program szkolenia.

1. Wprowadzenie do zarządzania zmianą

  • Punkt wyjścia – jak radzisz sobie z sytuacją zmiany.
  • Zarządzanie zmianą – kluczowe aspekty.
  • Psychologia zmiany – szansa a może konieczność?
  • Stereotypy dotyczące zmiany.
  • Przesłanki doskonalenia organizacji.
  • Przygotowanie się do zmiany.
  • Metody doskonalenia organizacji.

2. Proces zarządzania zmianą

  • Kultura organizacyjna promująca zmiany.
  • Główne kroki procesu zarządzania zmianą.
  • Motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie.
  • Efektywna komunikacja w procesie zmian.
  • Radzenie sobie z oporem wobec zmian.

3. Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian

  • Rola komunikacji we wdrażaniu zmian.
  • Źródła oporu wobec zmian.
  • Rozpoznawanie symptomów oporu.
  • Metody przełamywania oporu i konfliktów.
  • Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki.

4. Skuteczne wywieranie wpływu przez Lidera zmiany

  • Rola lidera w obliczu zmiany.
  • Dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą.
  • Budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych.
  • Jak przekonywać ludzi do zmiany.
  • Wywieranie wpływu na ludzi (warsztat).

5. Automotywacja w procesie kreatywnego zarządzania zmianą

  • Jak prawidłowo rozpoznawać własne uczucia?
  • Diagnoza indywidualnych postaw wobec zmian oraz poznanie sposobów zwiększenia elastyczności wobec zmiany.
  • Własny sposób myślenia – rozpoczynanie zmian od nas samych.
  • Szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach.

6. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanych zmian

  • Jak rozpoznać i zdefiniować problem.
  • Analiza problemu (macierz wagi i trudności problemu oraz diagram przyczynowo-skutkowy).
  • Narzędzia generowania rozwiązań.
  • Wybór rozwiązania – macierz oceny kryteriów wyboru.
  • Realizacja wybranego rozwiązania.
  • Metody oceny rozwiązania.

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!