Dostępna szkoła
Efekty szkolenia
- Zrozumienie i umiejętność wdrażania modelu dostępnej szkoły oraz poznawanie jego głównych założeń.
- Zdolność identyfikowania i planowania działań na rzecz poprawy dostępności w szkole, w tym ocena różnych obszarów dostępności.
- Zdobycie wiedzy na temat dobrych praktyk w zakresie wdrażania modelu dostępnej szkoły oraz umiejętność monitorowania postępów i oceny skuteczności działań.
- Rozwój umiejętności współpracy, komunikacji i negocjacji w zespole w kontekście poprawy dostępności w szkole.
- Zdolność rozwiązywania konfliktów, podejmowania decyzji grupowych oraz planowania działań zespołowych na rzecz poprawy dostępności.
- Poznanie metod i narzędzi wdrażania dostępności w różnych obszarach szkolnych, wspierających efektywną realizację modelu dostępnej szkoły.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do modelu dostępnej szkoły
- Zrozumienie, czym jest model dostępnej szkoły.
- Poznanie głównych założeń modelu dostępnej szkoły.
- Zdobycie wiedzy na temat korzyści wynikających z wdrażania modelu dostępnej szkoły.
- Zdobycie umiejętności identyfikowania obszarów, w których można poprawić dostępność w szkole.
- Zdobycie umiejętności planowania działań na rzecz poprawy dostępności w szkole.
- Wdrażanie modelu dostępnej szkoły
- Poznanie sposobów na ocenę dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej.
- Zdobycie umiejętności planowania działań na rzecz wdrażania modelu dostępnej szkoły.
- Zdobycie wiedzy na temat dobrych praktyk w zakresie wdrażania modelu dostępnej szkoły.
- Zdobycie umiejętności monitorowania postępów i oceny skuteczności działań.
- Poznanie sposobów wdrażania dostępności w szkole.
- Praca zespołowa na rzecz poprawy dostępności
- Zdobycie umiejętności współpracy z innymi na rzecz poprawy dostępności w szkole.
- Poznanie sposobów planowania działań zespołowych na rzecz poprawy dostępności.
- Zdobycie umiejętności komunikacji i negocjacji w zespole.
- Zdobycie umiejętności rozwiązywania konfliktów i podejmowania decyzji grupowych.
- Zdobycie umiejętności monitorowania postępów i oceny skuteczności działań zespołowych.