
Zarządzanie projektami w administracji
Efekty szkolenia
- Zrozumienie podstawowych metod zarządzania projektami tj. PMA, PRINCE2 czy Agile, co pozwoli im efektywniej zarządzać projektami w administracji
- Umiejętność planowania i organizacji projektów w administracji, określać cele, zakres, harmonogram oraz zasoby potrzebne do ich realizacji
- Rozwinięcie umiejętności monitorowania i kontroli projektów – Uczestnicy nauczą się monitorować postępy w realizacji projektów, identyfikować problemy i ryzyka oraz podejmować odpowiednie działania korygujące, aby zapewnić ich pomyślne zakończenie
- Zdobycie umiejętności zarządzania zespołem projektowym, czyli jak motywować członków zespołu, delegować zadania oraz rozwiązywać konflikty, co przyczyni się do lepszej współpracy i osiągania celów projektowych
- Opanowanie narzędzi i technik komunikacji projektowej tj. raportowanie postępów, spotkania projektowe czy komunikacja z interesariuszami, co umożliwi im skuteczne zarządzanie informacją w projekcie

Program szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania projektami w administracji
- Definicja projektu a procesu i jego cykl życia projektu
- Różnice między projektem a rutynową działalnością administracyjną
- Kluczowe funkcje i odpowiedzialności zarządzającego projektem
- Cykl życia projektu: inicjacja, planowanie, realizacja, monitorowanie i kontrola, zamknięcie
2. Metodologie zarządzania projektami
- Przegląd popularnych metodologii zarządzania projektami (np. Prince2, PMBOK)
- Wybór odpowiedniej metodologii w kontekście projektów administracyjnych
3. Planowanie projektów
- Tworzenie karty projektu i definiowanie celów
- Określanie zakresu, harmonogramu, budżetu i zasobów
4. Realizacja projektów
- Podział zadań na członków projektu i koordynowanie pracy zespołu
- Monitorowanie postępów w realizacji projektu
- Identyfikacja problemów i ryzyka
- Zarządzanie ryzykiem i zmianami w projekcie
5. Zarządzanie zespołem projektowym
- Budowanie efektywnych relacji w zespole
- Motywowanie zespołu i delegowanie zadań
- Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji
6. Komunikacja projektowa
- Techniki raportowania postępów
- Organizacja spotkań projektowych
- Komunikacja z interesariuszami projektu