Planowanie, delegowanie i egzekwowanie zadań

Podczas warsztatów Uczestnicy poznają zasady budowania w organizacji środowiska pozwalającego na wykorzystanie w jak największym stopniu siły zarządzania przez cele, która wynika z dążenia do maksymalnego zespolenia wysiłków indywidualnych, w wysiłek wspólny, zapewniający pomyślność całej organizacji.

Uczestnicy dowiedzą się, jak każdy z pracowników może wnieść określony wkład w efektywność swojego obszaru organizacyjnego. Jeśli wszyscy osiągną własne cele, tym samym będą zrealizowane cele poszczególnych jednostek, co w efekcie prowadzi do tego, że nadrzędne cele organizacji zostaną zrealizowane.

Cele szkolenia

  • Zapoznanie Uczestników z procesem skutecznego planowania zadań. Uczestnicy będą uczyć się tworzyć klarowne cele, priorytetyzować zadania oraz opracowywać realistyczne i osiągalne plany działania.
  • Rozwinięcie umiejętności delegowania zadań w sposób efektywny i odpowiedzialny. Uczestnicy będą uczyć się identyfikować odpowiednich pracowników do wykonania zadań, komunikować oczekiwania oraz zapewniać wsparcie i feedback w trakcie realizacji zadań.
  • Nauczenie różnych technik i strategii egzekwowania zadań w przypadku ich niewykonania lub opóźnienia. Uczestnicy będą rozwijać umiejętności radzenia sobie ze zbliżającymi się terminami, rozwiązywania konfliktów oraz motywowania do działania.
  • Rozwijanie umiejętności budowania efektywnych relacji z członkami zespołu w kontekście planowania, delegowania i egzekwowania zadań. Uczestnicy będą uczyć się komunikować jasne oczekiwania, motywować do działania oraz udzielać wsparcia i feedbacku.
  • Poprzez rozwój umiejętności planowania, delegowania i egzekwowania zadań, wzrośnie produktywność i efektywność indywidualna, jak i zespołowa. Uczestnicy będą uczyć się organizować swój czas, wykorzystywać dostępne zasoby oraz eliminować przeszkody w realizacji zadań.

Program szkolenia

1. Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów

  • Największe bolączki managerów w organizacji pracy.
  • Metody SMART i WARTO w procesie wyznaczania celów.
  • Przegląd technik związanych z definiowaniem celów.
  • Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
  • GTD jako pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami.
  • Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań – jak zarządzać wielozadaniowością i odpowiedzialnością.
  • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów. Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności.

2. Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań

  • Zasady rządzące sprawnym delegowaniem i egzekwowaniem zadań.
  • Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności.
  • Komunikacja nastawiona na cel i budowanie relacji jako kluczowa sprawność menedżerska wykorzystywana w procesie delegowania i egzekwowania.
  • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – komu i jak delegować? Delegowanie zadań zgodnie z kompetencjami pracowników, ich wiedzą i potencjałem zawodowym.
  • Procedura delegowania i monitorowania zadań w zależności od fazy dojrzałości pracownika – Co i komu mogę delegować w moim zespole? Co mogę usprawnić?
  • Korzyści płynące z delegowania? Delegowanie jako inwestycja w czas.
  • Korzyści płynące z delegowania.
  • Opory przed delegowaniem.

3. Egzekwowanie zadań i udzielanie informacji zwrotnych

  • Funkcja informacji zwrotnej w procesie egzekwowania zadań.
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej.
  • Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy.
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną.

4. Kompetencje w procedurze delegowania w trybie zdalnym

  • Planowanie
    • Określenie priorytetów.
    • Wybór osoby do zadania.
    • Zasoby konieczne do realizacji celu.
    • Określenie ram czasowych.
  • Monitorowanie
    • Tworzenie kamieni milowych.
    • Rozmowy podsumowujące.
    • Scenariusze na sytuacje problemowe.
    • Kontrola rozumienia instrukcji, zadania.
  • Egzekwowanie
    • Kreowanie samodzielności pracowniczej.
    • Dopasowanie dojrzałości do technik egzekwowania pracy.
    • Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia.
    • Tworzenie planu naprawczego – w sytuacji braku realizacji zadania przez pracownika.
    • Informacja zwrotna pozytywna i negatywna.
    • Asertywność w egzekwowaniu.

5. Delegowanie jako narzędzie rozwojowe

  • Co motywuje ludzi? – źródła motywacji.
  • Lider motywujący vs lider demotywujący.
  • Poziom motywacji a efektywność działania – jak motywacja wpływa na zaangażowanie w wykonywane zadania?
  • „Mapowanie motywatorów” – analiza czynników podnoszących poziom motywacji do wykonania zadania.
  • Problem demotywacji – przeciwdziałanie przeciążeniu i wypaleniu zawodowemu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!