Siła i odporność menadżera
Efekty szkolenia
- Lepsze radzenie sobie ze stresem oraz presją w środowisku biznesowym poprzez poznane strategie i techniki, co przyczynia się do zwiększenia odporności psychicznej i emocjonalnej
- Rozwinięcie umiejętności zarządzania emocjami – rozpoznawania, kontrolowania i wyrażania emocji w sposób konstruktywny, co prowadzi do lepszego zarządzania relacjami i konfliktami
- Poprawa samodyscypliny, determinacji i motywacji do osiągania celów zawodowych, co przyczynia się do zwiększenia efektywności i sukcesu w pracy
- Lepsze podejmowanie decyzji w sytuacjach trudnych – Uczestnicy poprzez analizę przypadków i symulacje, uczestnicy uczą się podejmować mądre i skuteczne decyzje nawet w trudnych sytuacjach
- Poprawa zdolności radzenia sobie z niepewnością i zmianami, rozwój elastyczności i innowacyjności w działaniu. Rozwinięcie umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i organizacyjnych
Program szkolenia
1. Zrozumienie siły i odporności w kontekście menadżerskim
- Definicja odporności psychicznej w kontekście menadżerskim
- MTQ48 (Mental Toughness Questionnaire) – narzędzie do mierzenia odporności psychicznej
- Cztery mity dotyczące odporności psychicznej
- Omówienie znaczenia siły i odporności w roli menadżera oraz ich wpływu na skuteczność przywództwa i osiąganie celów
2. Rzeczywistość VUCA. Jak zachować spokój w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości
- Czym jest VUCA? Środowisko nieustannej zmienności
- Zrozumienie siebie w zmianie, czyli możliwe reakcje i fazy procesu zmiany
- Nawyki, brak równowagi, schematy myślowe
- Lęki w zmianie, opór przed zmianą
3. Techniki radzenia sobie ze stresem, emocjami i presją
- Technikach radzenia sobie ze stresem tj. techniki relaksacji, oddechowe itp.
- Techniki radzenia sobie z presją zarządzania czasem i priorytetyzacji
- Nauka rozpoznawania, kontrolowania i wyrażania emocji w sposób konstruktywny
- Przećwiczenie technik radzenia sobie ze stresem, emocjami i presją
4. Radzenie sobie z niepewnością i zmianami
- Wysokie poczucie kontroli, na ile pomaga a przeszkadza
- W jaki sposób wzmacniać poczucie kontroli u siebie i pracowników
- Poczucie wpływu – czym dla mnie jest? Na co mam wpływ
- Trzy kręgi świadomości dotyczące poczucia sprawczości
- Kontrola zachowań i emocji – techniki i strategie
5. Motywacja i samodyscyplina
- Proaktywność i orientacja na celach. Codzienna automotywacja
- Techniki zwiększające motywacje własną i innych (Pomodoro, Zasada 5 minut, ZTT, Ser Szwajcarski, Motywacja błyskawiczna itd.)
- Techniki zarzadzania czasem: wyznaczenie klarownych celów i planowanie działań oraz określenie priorytetów
6. Siła lidera – wzmacnianie pewność siebie
- Przekonania wspierające i ograniczające – analiza
- Pewność siebie w ciele i postawie
- Pewność siebie jako profilaktyka stresu
- Pewność siebie w relacjach interpersonalnych (komunikacja asertywna)
- Proste narzędzia odziaływania na pracowników – techniki asertywnego wyrażania informacji zwrotnej i stawiania granic