Siła i odporność menadżera

Siła i odporność menadżera​

Efekty szkolenia

  • Lepsze radzenie sobie ze stresem oraz presją w środowisku biznesowym poprzez poznane strategie i techniki, co przyczynia się do zwiększenia odporności psychicznej i emocjonalnej
  • Rozwinięcie umiejętności zarządzania emocjami – rozpoznawania, kontrolowania i wyrażania emocji w sposób konstruktywny, co prowadzi do lepszego zarządzania relacjami i konfliktami
  • Poprawa samodyscypliny, determinacji i motywacji do osiągania celów zawodowych, co przyczynia się do zwiększenia efektywności i sukcesu w pracy
  • Lepsze podejmowanie decyzji w sytuacjach trudnych – Uczestnicy poprzez analizę przypadków i symulacje, uczestnicy uczą się podejmować mądre i skuteczne decyzje nawet w trudnych sytuacjach
  • Poprawa zdolności radzenia sobie z niepewnością i zmianami, rozwój elastyczności i innowacyjności w działaniu. Rozwinięcie umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i organizacyjnych

Program szkolenia

1. Zrozumienie siły i odporności w kontekście menadżerskim

  • Definicja odporności psychicznej w kontekście menadżerskim
  • MTQ48 (Mental Toughness Questionnaire) – narzędzie do mierzenia odporności psychicznej
  • Cztery mity dotyczące odporności psychicznej
  • Omówienie znaczenia siły i odporności w roli menadżera oraz ich wpływu na skuteczność przywództwa i osiąganie celów

2. Rzeczywistość VUCA. Jak zachować spokój w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości

  • Czym jest VUCA? Środowisko nieustannej zmienności
  • Zrozumienie siebie w zmianie, czyli możliwe reakcje i fazy procesu zmiany
  • Nawyki, brak równowagi, schematy myślowe
  • Lęki w zmianie, opór przed zmianą

3. Techniki radzenia sobie ze stresem, emocjami i presją

  • Technikach radzenia sobie ze stresem tj. techniki relaksacji, oddechowe itp.
  • Techniki radzenia sobie z presją zarządzania czasem i priorytetyzacji
  • Nauka rozpoznawania, kontrolowania i wyrażania emocji w sposób konstruktywny
  • Przećwiczenie technik radzenia sobie ze stresem, emocjami i presją

4. Radzenie sobie z niepewnością i zmianami

  • Wysokie poczucie kontroli, na ile pomaga a przeszkadza
  • W jaki sposób wzmacniać poczucie kontroli u siebie i pracowników
  • Poczucie wpływu – czym dla mnie jest? Na co mam wpływ
  • Trzy kręgi świadomości dotyczące poczucia sprawczości
  • Kontrola zachowań i emocji – techniki i strategie

5. Motywacja i samodyscyplina

  • Proaktywność i orientacja na celach. Codzienna automotywacja
  • Techniki zwiększające motywacje własną i innych (Pomodoro, Zasada 5 minut, ZTT, Ser Szwajcarski, Motywacja błyskawiczna itd.)
  • Techniki zarzadzania czasem: wyznaczenie klarownych celów i planowanie działań oraz określenie priorytetów

6. Siła lidera – wzmacnianie pewność siebie

  • Przekonania wspierające i ograniczające – analiza
  • Pewność siebie w ciele i postawie
  • Pewność siebie jako profilaktyka stresu
  • Pewność siebie w relacjach interpersonalnych (komunikacja asertywna)
  • Proste narzędzia odziaływania na pracowników – techniki asertywnego wyrażania informacji zwrotnej i stawiania granic

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!