Feedback – udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych

Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości dotyczącej czynników sukcesu w udzielaniu informacji zwrotnej i konstruktywnej informacji skierowanej na przyszłość – feedforward. Uczestnicy nabędą umiejętności prowadzenia rozmów wspierających budowanie zaangażowania i współpracy oraz podnoszących efektywność w działaniach zespołowych.

Zwiększą świadomość mechanizmów warunkujących motywację wewnętrzną oraz udoskonalą umiejętność udzielania i otrzymywania konstruktywnych informacji zwrotnych, ze szczególnym uwzględnieniem doceniania i wyrażania uznania. Nauczą się słuchać bez wydawania sądów, reagować z wyprzedzeniem, dawać feedback inspirujący a nie blokujący.

Cele szkolenia

  • Zrozumienie znaczenia feedbacku w miejscu pracy i jego wpływu na rozwój osobisty i zawodowy.
  • Nauczenie technik udzielania konstruktywnego feedbacku, które motywują do zmiany i poprawy zachowań (rozwojowego, korygującego, dyscyplinującego).
  • Rozwijanie umiejętności przyjmowania feedbacku w sposób otwarty i konstruktywny, bez defensywności i oporu.
  • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania różnych rodzajów feedbacku i reagowania na nie w odpowiedni sposób.
  • Wypracowanie strategii radzenia sobie z negatywnym feedbackiem i wykorzystanie go do osobistego rozwoju.
  • Budowanie kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku, zaufaniu i otwartej komunikacji.

Program szkolenia

1. Podstawy rozwoju

  • Krzywa rozwoju człowieka a rozwój jego kompetencji.
  • Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju siebie i innych ludzi.
  • Różne cele informacji zwrotnej (motywacyjny, zadaniowy, dyscyplinujący, korygujący, rozwojowy).

2. Informacja zwrotna a krytyka

  • Co sprawia, że ludzie nie lubią krytyki?
  • Psychologiczne i socjologiczne aspekty związane z trudnościami przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Czym jest, a czym nie jest informacja zwrotna w kontekście krytyki?
  • Motywacja i uzasadnienie – klucze do drugiego człowieka.
  • „Dlaczego” a informacja zwrotna.

3. Modele informacji zwrotnej

  • Typy osobowości ludzi a modele informacji zwrotnej.
  • Model „kanapki”.
  • Model UK i FUKO.
  • Model ZPK.
  • Model SPINKA.
  • Model Pendletona.
  • 5-stopniowy model informacji zwrotnej.

4. Feedforward – informacja zwrotna nastawiona na przyszłość

  • Czym się różni od feedbacku i jaki ma zakres zastosowań?
  • Model i trening feedforward.
  • Komunikacja jasna, prosta, relacyjna – zbliżająca do potrzeb obu stron, emocjonalna, z nastawieniem na działanie.
  • Definiowanie oczekiwań dotyczących przyszłości, obszarów, za które możemy wziąć odpowiedzialność, zmian zachowań.

5. Trening udzielania informacji zwrotnej

  • Praca z różnymi modelami.
  • Scenki nagrywane przed kamerą.
  • Praca w grupach.
  • Pokonywanie przeszkód.
  • Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika.

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!