Rozmowy oceniające i podsumowujące

Rozmowy oceniające i podsumowujące

Efekty szkolenia

  • Skuteczniejsze zarządzanie pracownikami poprzez przeprowadzanie rozmów oceniających i podsumowujących – jasne określenie oczekiwań, celów oraz ścieżek rozwoju
  • Poprawa relacji z pracownikami poprzez regularne i konstruktywne rozmowy, co sprzyja wzrostowi zaufania, motywacji i zaangażowania pracowników
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych, zarówno w zakresie wyrażania oczekiwań i ocen, jak i w słuchaniu i rozumieniu perspektywy pracowników
  • Poprzez rozmowy oceniające i podsumowujące, Uczestnicy będą w stanie lepiej wspierać rozwój zawodowy pracowników, identyfikując ich mocne strony, obszary do poprawy oraz planując dalsze kroki rozwoju
  • Dzięki skutecznym rozmowom oceniającym i podsumowującym, będą w stanie zwiększyć efektywność działania swojego zespołu poprzez lepiej zarządzać wydajnością, motywacją i rozwojem pracowników

Program szkolenia

1. Podstawy rozmów oceniających i podsumowujących

  • Cele rozmów oceniających: ustalenie celów pracy, rozliczanie zadań, badanie przyczyn niepowodzeń i motywowanie pracowników
  • Korzyści z rozmów oceniających i podsumowujących w kontekście zarządzania zespołem oraz rozwoju pracowników
  • Struktura rozmowy oceniającej

2. Techniki skutecznej komunikacji

  • Techniki skutecznej komunikacji, w tym jasnego formułowania oczekiwań, aktywnego słuchania i wyrażania opinii
  • Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych w kontekście rozmów oceniających i podsumowujących

3. Przygotowanie do rozmów

  • Własne przygotowanie przez kierownika i przygotowanie pracownika do procesu oceny
  • Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy i wybór miejsca spotkania
  • Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
  • Obszar i kryteria oceny/ Prawa ocenianego i oceniającego
  • Przyjmowanie oceny przez pracownika
  • Planowanie działań rozwojowych

4. Przeprowadzanie skutecznych rozmów

  • Omówienie procesu przeprowadzania rozmów oceniających i podsumowujących, włączając w to budowanie atmosfery zaufania, wyrażanie oczekiwań oraz udzielanie feedbacku
  • Ćwiczenia praktyczne na temat skutecznego prowadzenia rozmów oceniających i podsumowujących

5. Błędy w procesie oceniania

  • Błędy jakie popełniamy formułując sądy o innych
  • Najczęstsze błędy w procesie oceniania (brak klarownych kryteriów oceny, efekt ostatniej chwili, efekt czynników ekstremalnych, efekt faworyzowania, efekt zawyżonej oceny, efekt twardej ręki, efekt złotego środka, efekt potrzeby firmy)
  • Inne czynniki wpływające na proces oceniania

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!