![](https://odir.com.pl/wp-content/uploads/2024/04/Obsluga-klienta-w-czasach-zdalnych-1200x675.jpg)
Obsługa klienta w czasach zdalnych
Efekty szkolenia
- Zrozumienie specyfiki obsługi klienta w środowisku zdalnym, w tym narzędzi i strategii niezbędnych do efektywnej obsługi zdalnych klientów
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych wirtualnej obsługi klienta – umiejętność klarownego wyrażania się, aktywnego słuchania oraz budowania relacji z klientem przez platformy online
- Doskonalenie zdolności rozwiązywania problemów zdalnie – umiejętność diagnozowania problemów, szybkiego reagowania oraz dostarczania rozwiązań przy wykorzystaniu narzędzi online
- Zwiększenie zaangażowania i lojalności klienta, co przyczyni się do poprawy satysfakcji klientów oraz wzrostu ich zaufania do marki
- Optymalizacja procesów obsługi klienta wirtualnie, co pozwoli na efektywne zarządzanie czasem i zasobami wirtualnej obsługi klienta oraz osiągnięcie lepszych wyników biznesowych
![](https://odir.com.pl/wp-content/uploads/2024/04/odir-zarowka.png)
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do obsługi klienta w trybie zdalnym
- Omówienie ewolucji obsługi klienta w kontekście rozwoju technologii i zdalnej pracy
- Analiza korzyści oraz wyzwań związanych z obsługą klienta w trybie zdalnym
- Etyka i profesjonalizm w obsłudze klienta zdalnie
2. Dostosowanie do różnych typów klientów
- Szkolenie z dostosowania stylu komunikacji i obsługi klienta do różnych typów klientów, włączając w to klientów wymagających, klientów biznesowych oraz klientów z różnych kultur i narodowości
- Ćwiczenia praktyczne z dostosowania się do różnych typów klienta
3. Narzędzia i platformy do obsługi klienta zdalnie
- Przedstawienie różnorodnych narzędzi i platform do obsługi klienta w czasach zdalnych, takich jak systemy czatowe (np. LiveChat, Intercom), wideokonferencje (np. Zoom, Microsoft Teams), czy platformy CRM
- Praktyczne szkolenie z obsługi poszczególnych narzędzi, w tym ich konfiguracji i dostosowania do potrzeb firmy
4. Komunikacja w obsłudze klienta online
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, w tym klarownego wyrażania myśli, aktywnego słuchania oraz dostosowania tonu i stylu komunikacji do potrzeb klienta
- Ćwiczenia praktyczne z radzenia sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi tj. niezadowolenie klienta czy konflikty
5. Rozwiązywanie problemów zdalnie
- Analiza sytuacji problemowych Uczestników
- Omówienie strategii diagnozowania i rozwiązywania problemów klientów w trybie zdalnym, w tym narzędzi diagnostycznych, podejścia krok po kroku do rozwiązania problemu oraz umiejętności zarządzania czasem
- Metody rozwiązywania problemów – ćwiczenia praktyczne
6. Zarządzanie relacjami z klientami wirtualnie
- Analiza najlepszych praktyk w zakresie zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management) w kontekście pracy zdalnej
- Szkolenie z budowania długoterminowych relacji z klientami poprzez zdalne interakcje, w tym personalizacji komunikacji, śledzenia historii kontaktów oraz tworzenia wartościowych treści
7. Monitorowanie i analiza wyników obsługi klienta
- Omówienie metryk i wskaźników wydajności obsługi klienta w środowisku zdalnym tj. czas odpowiedzi, satysfakcja klienta czy liczba rozwiązanych zgłoszeń
- Umiejętność interpretacji danych oraz podejmowania działań na podstawie analizy wyników