Zarządzanie zespołem wirtualnym
Efekty szkolenia
- Skuteczniejsza komunikacja wirtualna, co przekłada się na klarowność, jasność i efektywność przekazywanych informacji
- Lepsze zarządzanie czasem i priorytetami w kontekście pracy zdalnej oraz delegowania zadań, co prowadzi do zwiększenia produktywności i osiągania celów
- Rozwój umiejętności współpracy i motywacji w zespole wirtualnym, co przyczynia się do wzrostu zaangażowania i efektywności pracy
- Lepsze radzenie sobie ze zdalnymi wyzwaniami związanymi z pracą zdalną tj. izolacja, trudności w komunikacji czy monitorowanie postępów
- Budowanie kultury organizacyjnej wirtualnej opartej na zaufaniu, wzajemnym wsparciu i jasnych zasadach współpracy, co sprzyja efektywności i sukcesowi zespołu
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do pracy wirtualnej
- Charakterystyka pracy zdalnej oraz wyzwań z nią związanych
- Zrozumienie różnic między pracą wirtualną, hybrydową a tradycyjną pracą stacjonarną
- Szanse i zagrożenia pracy wirtualnej, hybrydowej i stacjonarnej
2. Komunikacja w zespole wirtualnym
- Techniki komunikacji w zespołach wirtualnych
- Wybór odpowiednich narzędzi komunikacyjnych i współpracy
- Praktyczne ćwiczenia poprawiające umiejętności komunikacyjne na odległość
- Nauka zarządzania informacją i dokumentacją w trybie zdalnym
3. Motywacja i zaangażowanie w pracy zdalnej
- Analiza trudności w automotywacji i zaangażowaniu w trybie zdanym i hybrydowym
- Zrozumienie potrzeb i motywacji pracowników wirtualnych
- Tworzenie inspirujących celów i kierunków działania
- Stosowanie różnorodnych technik motywacyjnych w pracy zdalnej
4. Efektywne zarządzanie czasem i zadaniami
- Techniki zarządzania czasem i priorytetami w pracy zdalnej
- Monitorowanie postępów i osiągnięć w zespole wirtualnym
- Stosowanie narzędzi do efektywnej organizacji pracy zdalnej
5. Rozwój kultury organizacyjnej wirtualnej
- Budowanie zaufania i współpracy w zespole rozproszonym
- Kreowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej współpracy na odległość
- Omówienie technik budowania relacji i wspierania współpracy między zdalnymi pracownikami
- Wspieranie menadżerów w budowaniu pozytywnej kultury organizacyjnej wirtualnej, opartej na zaufaniu, współpracy i jasnych zasadach