Przywództwo sytuacyjne

Przywództwo sytuacyjne

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie różnorodności stylów przywództwa – Uczestnicy zdobywają wgląd w różnorodność stylów przywództwa oraz umiejętność dostosowywania swojego podejścia do potrzeb i poziomu rozwoju pracowników
  • Rozwój umiejętności adaptacji i elastyczności do zmieniających się warunków i potrzeb zespołu, co pozwala im skutecznie reagować na różnorodne wyzwania
  • Budowanie zaufania i pozytywnych relacji z członkami zespołu poprzez empatyczne i skuteczne zarządzanie oraz budowanie atmosfery otwartej na szacunku i zaufaniu
  • Poprawa komunikacji interpersonalnej, co sprzyja budowaniu jasności i zrozumienia w relacjach zespołowych
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników i lepsze wykorzystanie potencjału wszystkich członków zespołu, dzięki zindywidualizowanemu podejściu
  • Przywództwo sytuacyjne przyczynia się do zwiększenia efektywności i wydajności organizacji poprzez lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich oraz skupienie się na celach i zadaniach priorytetowych

Program szkolenia

1. Podstawy przywództwa sytuacyjnego

  • Samoświadomość – katalog osobistych cech liderskich
  • Omówienie koncepcji przywództwa sytuacyjnego i jej znaczenia w efektywnym zarządzaniu zespołem
  • Wyjaśnienie różnych stylów przywództwa i ich zastosowań w różnych sytuacjach

2. Diagnozowanie sytuacji

  • Nauka rozpoznawania poziomy dojrzałości pracowników
  • Stworzenie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników
  • Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozpoznawanie charakterystyki sytuacji i dostosowanie stylu przywództwa do aktualnych potrzeb

3. Adaptacja stylu przywództwa – aspekt motywowania

  • Motywatory a różne poziomy dojrzałości pracownika
  • Umiejętność dostosowywania stylu przywództwa do konkretnych sytuacji i wymagań zespołu
  • Omówienie strategii skutecznego zarządzania w różnych kontekstach biznesowych

4. Delegowanie i monitorowanie celu/zadań

  • Zarządzanie przez zadania
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie przez wizję (i autonomię)

5. Konstruktywny feedback wspierający pracowników

  • Znaczenie informacji zwrotnej w zarządzaniu ludźmi
  • Udzielanie wskazówek jako narzędzie wspierające rozwój
  • Schemat rozmowy rozwojowej
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy rozwojowej
  • Rozmowy rozwojowe – symulacje

6. Budowanie zaufania i relacji zespołowych

  • Promowanie budowania zaufania i pozytywnych relacji z członkami zespołu poprzez skuteczną komunikację i wsparcie
  • Ćwiczenia mające na celu rozwijanie umiejętności empatii i budowania współpracy

7. Rozwój umiejętności przywódczych

  • Kształtowanie umiejętności przywódczych w oparciu o zrozumienie i praktyczne stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego
  • Indywidualne i grupowe ćwiczenia mające na celu rozwijanie umiejętności przywództwa w różnych scenariuszach biznesowych

Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw swoje dane,
a my skontaktujemy się z Tobą!